Optymalizacja strony internetowej. Dlaczego jest tak ważna?

Sytuacja, która nastąpiła w ostatnim czasie w naszej rzeczywistości nie ma precedensu. Współczesny świat pierwszy raz przechodzi pandemię, która zatrzymała gospodarkę wielu krajów. Wiele zmieniło się przez ostatnie miesiące. Strony internetowe stały się jeszcze ważniejszym elementem strategii marketingowej wielu firm.

Czym jest optymalizacja strony?

Optymalizacja strony internetowej to wszystkie działania podejmowane w celu jak najwyższego jej rankingu w wynikach wyszukiwarki Internetowej. Popularnie określa się te czynności mianem SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. W praktyce chodzi głównie o wiodącą wyszukiwarkę, którą jest Google. Wszystkie te działania mają jak najlepiej spełnić wymagania algorytmów Google, które klasyfikują strony. W pierwszej dekadzie XXI wieku pozycjonowanie polegało, na umieszczaniu na stronach linków z odpowiednią treścią. Zmieniło się to później na jakość owych linków i w ogóle jakość danej strony i jej treści.

Działania SEO

Czynności w ramach SEO dzielimy na dwie grupy: on page i off page. Działania on page skupiają się na „wnętrzu” danej strony. Są to przede wszystkim: publikacja wartościowych treści na danej stronie, a także tworzenie jej przejrzystej struktury. Czynności te są bardzo ważne i można mieć je wszystkie pod pełną kontrolą. Z kolei off page polega na działaniu poza samą stroną. Podstawą tutaj jest pozyskiwanie wartościowych linków, które będą kierować do naszej strony. Można to robić za pomocą firmowego bloga lub mediów społecznościowych. W tym celu mogą również pomóc rozmaite fora, a odpowiednie wpisy przybiorą postać marketingu szeptanego.

Znaczenie optymalizacji

W dobie pandemii koronawirusa znaczenie Internetu jeszcze wzrosło. Światowa pajęczyna, która w ostatnim dwudziestoleciu stała się istotną częścią naszego życia, teraz zyskała na znaczeniu. Wiele firm jest zmuszonych przenieść swoje kontakty z klientami, właśnie do Internetu. Duża ich część wdraża sklepy internetowe, aby sprzedawać swoje produkty. Już teraz mówi się o tym, że ta sytuacja nie zmieni się diametralnie po pandemii i handel on-line pozostanie ważny.  Dlatego właśnie każdy, kto chce być w czołówce swojej branży jest po prostu zmuszony do dbania o swoją firmową witrynę. Powinna ona informować o produktach czy usługach firmy i skutecznie zachęcać do ich kupowania. Dlatego tak ważne jest, aby nasza strona była na szczycie rankingu Google w momencie wpisywania fraz związanych z własną branżą.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]