Copywriter czy samodzielne tworzenie treści?
Zamieszczanie na stronie firmowej czy blogu wartościowych i ciekawych treści to bardzo ważna strategia marketingowa. W końcu to moment, kiedy najwięcej triumfów w marketingu online święci content. Tak naprawdę bez dobrych opisów i angażujących treści na stronie firmowej czy w social mediach trudno dotrzeć do klienta – to nie ulega wątpliwości. Pozostaje jednak pytanie: copywriter czy samodzielne tworzenie treści?
Dlaczego warto korzystać z usług copywritera?
Każdy zna język polski i umie pisać. Na dodatek przecież w końcu to twoi pracownicy i ty najlepiej znają branżę i doskonale wiedzą, co jest najważniejsze w tym produkcie. Wobec tego zatrudnienie copywritera nie ma większego sensu… Po co płacić za coś, co można zrobić samodzielnie?
Takie myślenie ciągle pokutuje w głowach wielu przedsiębiorców. Wielu z nich próbuje samodzielnie tworzyć treści na strony, ale nie zawsze okazuje się to świetnym pomysłem. Oczywiście, że jesteś największym ekspertem w swojej branży. Ale to także może oznaczać, że nie masz odpowiedniej perspektywy. Nie widzisz tego, co jest najważniejsze dla laików, którzy nie mają twojej wiedzy. Niezaangażowany w twoją działalność copywriter lepiej rozumie, które elementy będą dla czytelników najważniejsze i najciekawsze, a które należy pominąć. Wie także, jakie słownictwo jest najbardziej zrozumiałe dla czytelnika-laika.
Copywriter jako wsparcie działań marketingowych
Usługi copywritera warto rozważyć jeszcze z jednego powodu. Jest to osoba, która ma doświadczenie w tworzeniu tekstów językiem sprzedaży. Zna kilka sztuczek marketingowych, które sprawią, że tekst przełoży się na sprzedaż czy stworzy newslettery, które mają na celu zainteresowanie czytelników innymi treściami.
Copywriter to osoba, która nie tylko pisze treści według wytycznych. Doświadczony copywriter jest także w jakimś stopniu marketerem. Może podpowiedzieć ci, co szczególnie warto pozycjonować i promować. Często zajmuje się także prowadzeniem profilów w social mediach i tworzeniem treści na facebookowe posty. Zna język korzyści i ma wiedzę, które treści są najbardziej „klikalne” i jak stworzyć lead, by zachęcił czytelników do zapoznania się z całą treścią.
Copywriter a SEO tekstów
Chociaż copywriter to nie seowiec, bardzo wielu z nich pisząc teksty bazuje na programach i narzędziach do analizy słów kluczowych. Teksty SEO to ważny element pozycjonowania każdej strony. Obsługa tego rodzaju programów nie jest tak prosta i intuicyjna, jak może się wydawać, a zasad wplątywania fraz z długiego ogona w treść także nie pozna się w jeden dzień.
Jeśli zależy ci na pozycjonowaniu strony warto zatrudnić agencję marketingową, która na swoim pokładzie ma właśnie dobrych i sprawnych copywriterów. Tylko oni są w stanie zaproponować ci treści, które będą wartościowe zarówno dla czytelnika, jak i algorytmów Google.
Inwestycja warta rozważenia
Chociaż na początku może wydawać się, że opłata za teksty copywritera jest bardzo wysoka, tak naprawdę firmy, które podejmują z nimi współpracę szybko przekonują się, że było warto. Treści na stronie mają ważniejsze znaczenie, niż myślisz.
Dobrze stworzone teksty, zgrabnie prowadzony blog firmowy, ciekawe opisy do newsletterów i dobrze skonstruowana oferta od razu przełożą się na wzrost czasu spędzanego na stronie przez użytkowników. Tym samym zwiększa to szanse na znalezienie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Na zaobserwowanie działania strategii SEO należy nieco poczekać, ale także dość szybko zauważysz pierwsze skoki organicznych wejść na stronę. Jest to zatem inwestycja, która się zwraca i to w dwójnasób.
Różnie.
Pracuję w dużym korpo, często wychodzę na fajkę z działem marketingu. U nas w firmie mamy własny dział do tworzenia treści. Nie ograniczamy się jednak wyłącznie do niego. Sporo tekstów zlecamy na zewnątrz – potrzeba odmienności i świeżego spojrzenia na temat.