Czy Pinterest jest narzędziem marketingowym?
Bez względu na to, czy biznes jest dziś prowadzony online, czy też stacjonarnie, marketing internetowy jest jedną z kluczowych kwestii. Czy jednak warto działać na takich platformach jak Pinterest? Zdecydowanie tak. Aby jednak dać się znaleźć klientom, należy działać kompleksowo, ponieważ stosowanie jednego narzędzia nie da zbyt spektakularnych efektów. Korzystając z kilku rozwiązań, które zostaną zamknięte w dobrze zorganizowaną kampanię reklamową, można osiągnąć znacznie lepsze rezultaty.
Jakie są cechy dobrych narzędzi marketingowych?
Przede wszystkim warto zacząć od uświadomienia sobie, czym faktycznie jest narzędzie marketingowe. Otóż jest to rozwiązanie technologiczne, które pozwala w skuteczny sposób promować produkty i usługi, bez względu na ich rodzaj.
Dzięki temu, że istnieje wiele takich rozwiązań i sposobu ich wykorzystania, promowanie biznesu można prowadzić na różnych platformach i działaniach, co pozwala na skuteczniejsze dotarcie do szerszej grupy odbiorców będących potencjalnymi klientami. Warto znać cechy, które powinno posiadać dobre narzędzie marketingowe. Są to przede wszystkim:
- funkcjonalność, która pozwoli na szerokie zastosowanie wśród odbiorców,
- popularność, dzięki której łatwiej jest zaprezentować kampanię potencjalnym klientom,
- intuicyjność, która ułatwi codzienne korzystanie z narzędzia
- przejrzystość, dzięki której nasz cel i kroki do niego są jasne.
To oczywiście tylko niektóre z cech, które powinno posiadać dobre narzędzie marketingowe. Już jednak po nich widać, że narzędzie tego rodzaju zwyczajnie musi być wygodne w użytkowaniu, ponieważ szukając rozwiązań, zatrzymamy się tylko na takich opcjach, które pozwolą nam na robienie szybkich kroków do przodu. Jednym z takich rozwiązań, które pozwoli na stosunkowo szybkie rozprzestrzenienie pozytywnych informacji o naszej firmie, jest Pinterest.
Co to jest Pinterest?
Pinterest to kolejna, bardzo popularna na całym świecie platforma, która działa przede wszystkim inspirująco. Zakładając konto na Pinterest, otwiera się nam możliwość tworzenia tablic tematycznych. Tworząc zakładki, czyli tak zwane piny, odkrywamy zdjęcia i łączymy je w inspirujące grupy, które przyciągają do nas osoby zainteresowane tematem. To również doskonały sposób na segregowanie znalezionych rzeczy, na które wpadnie się podczas przeglądania platformy.
Istotne, że możemy nie tylko zapisywać interesujące obrazy, ale też tworzyć własne. Pinterest to swoisty katalog pomysłów, do którego zagląda się po to, by zmotywować się do dalszej pracy. Można go porównać z tradycyjną tablicą korkową, na której przyczepia się kolorowe karteczki i zdjęcia za pomocą charakterystycznych pinezek. Jeśli chcielibyśmy wyszczególnić czynności możliwe do wykonania na platformie Pinterest, to są to:
- zapisywanie treści na swoich tablicach,
- komentowanie znalezionych zdjęć i treści,
- przesyłanie stworzonych lub zapisanych pinów do znajomych w formie maila,
- udostępniania pinów w social mediach.
Czy jednak istnieją konkretne funkcjonalności Pinteresta, których powinna używać marka, aby skutecznie ściągać do siebie klientów? Zdecydowanie tak. Przede wszystkim warto sobie uświadomić, że Pinterest jest niejako platformą hybrydową. Znaczy to, że jest to nie tylko miejsce do dyskusji na temat swoich pasji, ale także idealne miejsce do wyszukiwania konkretnych rzeczy po słowach kluczowych, tak samo, jak w YouTube, czy w Google.
Jak używać Pinteresta, aby był skutecznym narzędziem marketingowym?
Pinterest to narzędzie marketingowe, które jest jednocześnie przyjemnym serwisem społecznościowym oraz interesującą wyszukiwarką internetową. Przedsiębiorca zakładający na niej konto powinien od samego początku robić to dokładnie, nie pomijając żadnych interesujących go funkcjonalności. Podstawą jest precyzyjne wypełnienie danych firmowych na profilu, takich jak lokalizacja, opis, czy chociażby nazwa firmy.
Następnie tworząc własną tablicę firmową, należy pamiętać o tym samym. Mówi się, że diabeł tkwi w szczegółach. To prawda, a profesjonalizm widać już na pierwszy rzut oka. Każda z tworzonych tablic powinna być dobrze opisana, wliczając w to wykorzystanie najlepszych możliwych hashtagów. Jeśli będziemy konsekwentni, pozostając przy dokładnym opisywaniu tablic za każdym razem, nasi odbiorcy w końcu zorientują się, że u nas mogą znaleźć to, czego szukają, a ponadto będzie to uporządkowane. Przy tworzeniu pinów w dalszym ciągu pamiętaj o precyzji. Wybieraj zdjęcia wysokiej jakości i twórz konkretne, zwięzłe opisy z dobrymi frazami kluczowymi.
Jako przedsiębiorca korzystaj ze statystyk na stronie i działaj tak, aby docierać do konkretnej grupy odbiorców, a nie do wszystkich. Zdecydowanie łatwiej jest zaproponować produkt konkretnej grupie osób, a nie wszystkim. Śledź konwersję z platformy Pinterest, bądź aktywny i wchodź w relacje z obserwatorami, nie zapominając o obserwacji innych. To działa w obie strony!
Co jeszcze działa na korzyść platformy Pinterest w zakresie użytkowania jej w charakterze dobrego narzędzia marketingowego? Sam fakt, że korzysta z niej około 500 mln użytkowników na całym świecie, powinien przykuć uwagę każdego przedsiębiorcy. Co jeszcze? Ponad 1 mld tablic i prawie 200 mld pinów to zasoby, których naprawdę nie powinno się ignorować.
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]