Funkcjonalności Pinteresta, których powinna używać marka

Trudno wyobrazić sobie prowadzenia biznesu bez obecności w mediach społecznościowych. Chcąc zdobyć nowych klientów, zyskać renomę oraz status eksperta w branży, niezbędne jest posiadanie kont na Facebooku, Instagramie czy Pintereście. Serwis społecznościowy Pinterest jest bardzo specyficzny, dlatego nie każdy przedsiębiorca rozumie, jak z niego korzystać, a warto.

Rich Pins

Pinterest to nie słup ogłoszeniowy, gdzie możemy przypinać zdjęcia swoich produktów, czy usług. Ten serwis daje naprawdę o wiele więcej możliwości, przy czym trzeba wiedzieć, jak z niego korzystać. Ponieważ jego działanie opiera się głównie na treściach wizualnych, trzeba zatroszczyć się o wysokiej jakości zdjęcia i grafiki, ważnym aspektem będą także opisy produktów. W przypadku sklepów internetowych dużą rolę odgrywają pinezki produktów, gdzie można umieścić takie informacje jak cena produktu, jego dostępność oraz miejsce zakupu. Dzięki temu klient będzie na bieżąco informowany o dostępności asortymentu, dużą zaletą jest także opcja aktualizacji cen.

Prowadzisz hotel, restaurację lub sklep stacjonarny? Dobrym rozwiązaniem będą pinezki miejsc, zawierające mapy, adresy i numery telefonów. Możesz również wypromować swój artykuł, film albo przepis kulinarny, w zależności od potrzeb.

Tworzenie inspirujących tablic

Pinterest umożliwia tworzenie tablic, które mogą zaciekawić i zainspirować użytkowników serwisu. Nie wystarczy umieszczać treści związanych bezpośrednio ze swoją marką, aczkolwiek należy podejmować również inne tematy. To bardzo dobry sposób na to, aby zwiększyć zainteresowanie swoimi usługami. Nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale większość użytkowników Pinteresta to marzyciele, osoby kreatywne, które szukają inspiracji, ale również rozrywki. Warto zatem łamać schematy i myśleć nieszablonowo, tworząc content, który potrafi zainteresować, ale też zaskoczyć.

Nie tylko jakość zdjęć ma znaczenie, ale także treść, którą umieszczamy pod zdjęciami czy filmami. Jeżeli pin będzie dobrze otagowany oraz opisany, możemy mieć pewność, że uzyska wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Do zdjęcia i opisu można dołączyć także link, który przekieruje potencjalnego klienta bezpośrednio na naszą stronę internetową. Pinterest ma za zadaniem dostarczać pomysłów, porad oraz udzielać cennych wskazówek. Serwis jest pełen inspiracji wnętrzarskich, kulinarnych, modowych, ale nie brakuje w nim również treści związanych z indywidualną twórczością.

Pinterest – dla kogo?

Pinterest jest serwisem internetowym, który można wykorzystać na wiele sposobów, ma ogromny potencjał, dlatego bez wątpienia warto się nim zainteresować. Ta niepozorna wizualna wyszukiwarka pomysłów, umożliwia dotarcie do nowych klientów, zwiększenie świadomość oraz rozpoznawalności marki na rynku. Jest to także dobry sposób na kreowanie i utrzymanie pozytywnego wizerunku firmy. Platforma działa inaczej, niż Facebook czy Instagram, bo nie akcentuje związków między użytkownikami, to sprawia, że budzi zazwyczaj pozytywne emocje, nie jest także pożywką dla frustratów wylewających swoje żale w internecie. To miejsce niezwykle przyjazne, dedykowane kreatywnym duszom, które szukają pomysłów oraz ciekawych idei.

To idealne narzędzie marketingowe dla firm działających w branżach kreatywnych, na przykład związanych z modą, urodą, designem, sztuką, ale nie tylko. Chociaż przez niektórych marketingowców Pinterest nadal jest traktowany po macoszemu, ma potencjał. Dobrze prowadzony profil na Pintereście można wygenerować ruch na stronie www, co bez wątpienia przełoży się na zyski.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]