Ile kosztuje influencer marketing?
Influencerzy mają swoje indywidualne stawki, za które decydują się na podjęcie współpracy. Z roku na rok influencer marketing staje się coraz bardziej popularny i nie ma w tym absolutnie nic dziwnego. Podejmowanie decyzji zakupowych na podstawie rekomendacji zaufanej osoby jest częstym zjawiskiem. A trzeba przyznać, że influencerzy cieszą się dużym zaufaniem swojej społeczności, wyznaczają trendy, inni chcą za nimi podążać i tym samym – kupować rzeczy, które oni polecają. Promowanie firmy w social mediach nigdy nie było łatwiejsze właśnie dzięki możliwości influencerów i ich zasięgów. Influencer marketing rośnie w siłę.
Korzyści płynące z influencer marketingu
Influencer marketing gwarantuje możliwość niezwykle precyzyjnego dotarcia do odbiorców w różnym wieku. W końcu influencerów też mamy w różnym wieku. Popularne w sieci są zarówno dzieci, jak i seniorzy. Zdaje się, że większość firm będzie w stanie znaleźć influencera idealnie pasującego do profilu swojej marki. Ważne, by wartości obu stron ze sobą współgrały, a sukces będzie gwarantowany. Społeczność internetowa zupełnie inaczej patrzy na dany produkt, gdy widzi go w rękach ulubionej osoby z sieci niż gdyby podobne zdjęcie przewinęło się w tradycyjnej reklamie.
Oto siła, jaką ma influencer marketing.
Stoją za nim ludzie, którzy nadają nowy wymiar marce, ukazując ją ze swojej perspektywy. Chętniej sięgniemy po serek, który influencerka użyła do wykonania pysznych placków śniadaniowych niż gdybyśmy zobaczyli plakat z tym samym produktem, wiszący gdzieś pomiędzy lodówkami a regałami w hipermarkecie. Influencer marketing wiąże się z emocjami, z utożsamianiem się z daną osobą lub grupą społeczną i po prostu działa, to znaczy – sprzedaje. Ile to razy zdarzyło się tak, że jedno polecenie jakiejś rzeczy przez influencerkę, uczyniło tę rzecz niedostępną w sklepach na kilka miesięcy, bo wyprzedały się wszystkie zapasy i stał za tym właśnie influencer marketing.
Ile kosztuje influencer marketing?
W celu podjęcia współpracy z influencerem można szukać go przez platformy i agencje zrzeszające influencerów, przez managerów lub kontaktować się osobiście. Za influencer marketing trzeba zapłacić i są to stawki bardzo zróżnicowane. Jedna osoba weźmie udział w kampanii za 500 złotych, inna na tych samych działaniach zarobi 30000 złotych. Koszt zależny jest od ilości obserwatorów lub subskrybentów, zasięgów, czasem tematyki. Dużo zależy także od rodzaju współpracy.
Unboxing produktu na kanale nie jest równy wzięciu udziału w spocie lub sesji reklamowej. Bywa i tak, że influencer marketing jest niemal za darmo, to znaczy za koszt przekazania produktu do przetestowania. Wówczas mówimy o barterze. Influencer reklamuje produkt za samo otrzymanie go. W przypadku reklamy drogich sprzętów domowego użytku lub na przykład pobytu w hotelu zamiast wynagrodzenia bywa to opłacalne.