Ile wydawać na marketing, żeby zarobić

Budżet marketingowy to dokument, który spędza sen z powiek wieku specjalistom od promocji. Nie od dziś, bowiem wiadomo, że łatwo jest wydać pieniądze na reklamie, ale zdecydowanie trudniej na niej zarobić. W gąszczu komunikatów reklamowych i dostępnych kanałów dystrybucji treści nietrudno dać się ponieść marketingowej fantazji i przeznaczyć na akcję zbyt dużo środków, które nigdy się nie zwrócą. Ile, więc wydawać, żeby zarobić? Postaramy się uchylić rąbka tajemnicy.

Ile przeznaczy na marketing, żeby to się zwróciło? To częste pytanie klientów agencji reklamowych. Niestety jedna i właściwa odpowiedź na to pytanie nie istnieje. Można za to wskazać szereg czynników, które sprawią, że Wasze reklamy będą działać efektywniej.

 

Rób to z sensem

Czasy, kiedy wystarczyło opublikować proste ogłoszenie reklamowe z komunikatem „Promocja” dawno minęły. Dzisiaj akcje promocyjne oparte są nierzadko na wyszukanych grach słownych i zabawach z odbiorcą. Klienci sklepów online chętnie używają kodów rabatowych, rozwiązują rebusy lub odbierają prezent w postaci zniżki za wykonanie określonego zadnia, dlatego współcześnie akcje promocyjne powinny być po prostu interesujące. Prazy większych budżetach warto pomyśleć o współpracy z influencerami, którzy nadadzą „znaną twarz” naszej promocji.

Nie działaj chaotycznie

Nawet najbardziej kreatywne hasło kampanii sprzedażowej nie zadziała, jeśli nasze działania będą wypadkową przypadków, a nie konsekwencją solidnej strategii marketingowej. Dlatego inwestycje oparte na przypadku nie mają sensu i z pewnością nie zawrócą się w formie wzrostu konwersji. Tylko dobrze opracowany plan z założonymi celami strategicznymi może przełożyć się na rozwój biznesu. Pojedyncza reklama, czy nowatorskie gadżety na pewno nie staną się trampoliną do sukcesu Waszej firmy.

Kontrola wydatków podstawą zaufania

Intuicyjne działanie w sferze marketingu często jest powodem bezsensownego przepalania budżetu. Dlatego tylko dokładnie zaplanowane wydatki pozwolą kontrolować środki przeznaczane na promocję. Dlatego kontrola budżetu jest podstawą tego, żeby wypracować, jak najwyższe KPI. Sprawdzaj, licz i nieustannie porównuj. Tylko dokładna analiza pozwoli sprawdzać skuteczność prowadzonych działań i zwiększać nakłady na promocję wprost proporcjonalnie do wzrostu zysków.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]