Jak kierować content marketing do… marketingowców?

Agencje marketingu, organizatorzy konferencji i eventów, narzędzia i usługi dla marketerów – to tylko kilka przykładów, gdy potrzebny jest marketing dla…marketerów. Większość osób kierowanie przekazu do profesjonalistów onieśmiela. Bo jak pisać ze świadomością, że przeczytają to wytrawni eksperci?

Między luzem a profesjonalizmem

Samo poznanie marketingowego żargonu może przytłaczać. A jednak trzeba wspomnieć o lejkach sprzedażowych i konwersji, by nie wyjść na ignoranta. Poza tym jednak teksty marketingowe powinny być napisane prostym, przyjaznym językiem. Pamiętaj, że marketerzy to w większości ludzie, którzy:

  • mają mało czasu,
  • korzystają z urządzeń mobilnych jeszcze częściej niż inni – to tam mogą czytać Twój artykuł,
  • mają praktyczne podejście – nie chcą czytać eseju, lecz poznać 14 sposobów na… lub szybką odpowiedź na konkretne pytanie.
  • Znają najnowsze trendy, więc musisz być na bieżąco.

Jeśli nadal nie wiesz, jak się za to zabrać, sprawdź styl w magazynach branżowych lub na zagranicznych portalach o marketingu. Chodzi o konwersacyjny, praktyczny charakter wypowiedzi pełen liczb i porad.

Marketerzy uwielbiają e-booki, emaile i webinary

Nie w każdej branży klienci są na tyle wyrobieni, by z autentycznym entuzjazmem zapisywać się na webinary czy ściągać e-booki. Marketerzy są wyjątkiem.

Jeśli masz dla nich oryginalne treści, to będą zainteresowani, nawet jeśli tylko z czysto zawodowej ciekawości. Dlatego e-mail marketing musi być tu szczególnie dobrze przemyślany.  Marketingowcy docenią darmową checklistę, pożyteczny webinar lub zwięzły e-book. Może nawet opowiedzą o nich znajomym lub napiszą na Twitterze. Zainteresuje ich wszystko to, co może zwiększyć ich wydajność i skuteczność w pracy. Pisząc o narzędziu, konferencji czy pomyśle, wskazuj realne korzyści: lepsza konwersja, więcej czasu wolnego, dużo świeżych pomysłów marketingowych itp.

Ale uważaj – wyłapią każdą wpadkę. Jeśli nie jesteś dobrze zorientowany w najnowszych technikach i narzędziach, postaw na prostotę i raczej zadawaj pytania, niż dawaj odpowiedzi.

Statystyki na poparcie tezy

Czy wiedziałeś, że tytuł emaila marketingowego zawiera średnio 43,85 znaków? Marketingowcy uwielbiają takie ciekawostki. Łatwo znajdziesz w sieci statystyki i zestawienia, które mogą Ci się przydać. Możesz też stworzyć swoje, kompilując do e-booków czy artykułów dane z:

  • ankiet i wywiadów przeprowadzonych wśród innych marketerów;
  • własnych firmowych danych;
  • statystyk na podstawie wyników wyszukiwarki, Google Analytics i narzędzi takich jak Senuto czy Answerthepublic.

Po te ostatnie dane może sięgnąć praktycznie każdy. Wystarczy dostateczna znajomość tych narzędzi.

Jak zacząć? Znajdź temat, który nie jest jeszcze zbyt popularny i napisz zestawienie na koniec roku lub prognozy na przyszły rok. Sprawdź, jakie pytania zadają marketingowcy na swoich forach. W sieci trendy zmieniają się bardzo szybko. Pracownicy marketingu, którzy chcą pozostać w grze, chętnie sięgają po prognozy na konkretny rok czy nawet miesiąc. Wiedzą, że porady odnośnie pozycjonowania czy narzędzi starzeją się dość szybko, więc nie chcą niczego uronić.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]