Jak pozycja w wyszukiwarce przekłada się na sprzedaż?
Każdy przedsiębiorca, który dopiero startuje ze swoim biznesem, od razu decyduje się na założenie strony internetowej. I słusznie, ponieważ witryna firmowa może naprawdę zwiększyć sprzedaż. Ale nie od razu. Nie wystarczy ją mieć, żeby cieszyć się wzrostem sprzedaży w sklepie. Tutaj znaczenie ma naprawdę bardzo wiele czynników. Na pierwszy rzut oka najważniejsza wydaje się pozycja w wyszukiwarce. Jak się przekłada na sprzedaż?
Konieczny ruch na stronie
To zupełnie logiczne – im większy ruch na stronie firmowej, tym większe szanse, że któryś z odwiedzających zostanie twoim klientem. Jest kilka sposobów na to, by zwiększyć liczbę unikalnych wejść. SEO, czyli pozycjonowanie strony pod wyszukiwarkę, jest tylko jednym z nich.
Uważa się jednak, że jest to naprawdę jeden z najlepszych sposobów, który na dodatek przynosi naprawdę dobre i wymierne wyniki. Optymalizacja treści pod słowa kluczowe sprawi, że do twojej strony dotrą osoby, które wpisały w wyszukiwarkę te frazy. Teoretycznie zatem są zainteresowane właśnie twoją ofertą lub chociażby branżą, w której działasz. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania zawsze przekłada się na więcej wejść. Ale czy to od razu oznacza większą sprzedaż?
Więcej wejść = większa sprzedaż?
Ruch na stronie nie zawsze przekłada się na zwiększenie sprzedaży. To tak zwany współczynnik konswersji – liczba wejść kontra liczba zakupów. Zdarza się, że nasze działa marketingowe zwiększają liczbę unikalnych wejść, ale żadnego znaczącego wzrostu poziomu sprzedaży nie odnotowaliśmy. Cóż, może to oznaczać, że gdzieś został popełniony błąd.
W takim wypadku warto przeanalizować ofertę i koszty usług czy produktów. Kolejnym krokiem jest zastanowienie się nad wyglądem strony. Jeśli jest nieestetyczna, nieczytelna a przede wszystkim mało funkcjonalna i intuicyjna, może okazać się, że klienci będą rezygnować z zakupów. Ważne jest także to, w jaki sposób piszesz o swoich produktach.
Większa liczba wejść to szansa na większą sprzedaż. Trzeba jednak umiejętnie ją wykorzystać, na przykład poprzez zastosowanie perswazyjnych, działających na emocję opisów produktów. Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczanie FAQ i innych poradników, które podpowiedzą twoim klientom co wybrać, w jaki sposób mogą wykorzystać twoją ofertę. Tutaj naprawdę wszystko może mieć znaczenie.
Reklamy w social mediach czy SEO?
Wiele osób zastanawia się nad tym, w jaki sposób pozyskiwać nowych klientów. Czy obecnie naprawdę opłaca się inwestować w pozycjonowanie strony i zabiegać o najwyższe wyniki wyszukiwania? A może lepszym rozwiązaniem jest prężnie działający fanpage w social mediach i reklamy, które zwiększą ilość osób zainteresowanych ofertą?
Cóż, to warto dopasować do swoich potrzeb. Wbrew pozorom, narzędzia pozycjonowania mają się dobrze i ani myślą znikać z marketingu. Warto zadbać o to, by strona znajdowała się wysoko w rankingach na niektóre frazy – to z pewnością pomoże. To działanie warto wzmocnić zwłaszcza na początku swojej przygody z prowadzeniem biznesu online. Jest to niezwykle ważne, dobrze wypozycjonowana strona to podstawa. Dzięki temu dopływ nowych osób i unikalnych wejść organicznych będzie ciągły.
Jeśli jednakże zależy ci na znacznym zwiększeniu liczby wejść i tym samym sprzedaży, reklamy sprawdzają się lepiej. Oczywiście ich działanie jest chwilowe, ale można mieć nadzieję, że część z tych osób zostanie lojalnymi klientami przez długi czas. Reklamy na Facebooku czy w AdWords docierają do idealnie stargetowanej grupy osób, które mogą być naprawdę zainteresowane twoją ofertą i produktami. Dzięki temu wejścia na stronę są bardziej wartościowe – osoby, które dostają reklamę to te, które rzeczywiście szukają w sieci informacji o twojej branży lub produktach.