Jak zacząć pracę w marketingu?
Marketing to bardzo szerokie pojęcie. Wiąże się z nim mnóstwo różnych zjawisk i narzędzi. Najkrótszą definicję marketingu przedstawia P. Kotler. Brzmi ona tak: „zaspokajać potrzeby, osiągając zysk”. Marketing już dawno wyszedł poza branżę handlową, a po rewolucji internetowej rozwinął wiele gałęzi. Jeśli masz ochotę rozpocząć pracę właśnie w marketingu, przedstawiamy kilka wskazówek, jak to zrobić.
Studia
Czy rozpoczęcie marketingowej kariery powinniśmy poprzedzić studiowaniem odpowiedniego kierunku? Dobra uczelnia jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Na rynku możemy wybierać spośród wielu kierunków stacjonarnych i niestacjonarnych. Jeśli ktoś ukończy studia I stopnia, może kontynuować naukę na II stopniu. Jest dostępnych także mnóstwo kierunków podyplomowych. Podstawa teoretyczna może pomoc w późniejszej pracy, jednak jeśli ktoś nie ma do niej predyspozycji to studia niewiele tu pomogą.
Dobre CV i rozmowy kwalifikacyjne
Szukając pracy warto nieco pomóc losowi. Po pierwsze dobrze, jeśli prawidłowo napiszemy swoje CV. Najważniejsze, aby ukazywało ono nasze doświadczenie w jak najlepszym świetle. Dobra grafika także powinna pomóc. Druga sprawa, to dobrze przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej, jeśli taka ma się odbyć. Oprócz swobodnego wysławiania się, ważne też będzie opanowanie nerwów oraz odpowiedni ubiór.
Jaki marketing?
Najlepiej, gdy na początek trafimy do agencji marketingowej, gdzie będziemy mogli spróbować pracy w różnych specjalizacjach. Łatwą opcją na początek jest praca, jako copywriter. Pisanie rozmaitych tekstów na tematy marketingowe, pomoże nam poszerzyć wiedzę na temat praktycznego marketingu. Kolejną możliwością rozwijania swoich umiejętności jest funkcja product managera. Osoba taka jest niejako pośrednikiem pomiędzy klientami agencji, a pionem wykonawczym. Możliwości na początek jest oczywiście więcej, ale wszystko zależy od naszych predyspozycji. Może to być np. stanowisko twórcy stron internetowych, bądź praca w dziale handlowym.
Ważne więc, aby na początku pracy w marketingu zdobyć jak największe doświadczenie. Pozwoli ono ocenić nam właściwie nasze predyspozycje i określić dalszą drogę rozwoju.