Jak założyć konto firmowe na Facebooku?
Siłą social mediów jest ich zasięg. Mało kto aktualnie nie posiada prywatnego konta na Facebooku czy Instagramie. Nie bez przyczyny też zarządzający tą platformą nieustannie poszerzają jej możliwości. Na FB można już sprzedawać, prowadzić sklep, aukcje, relacje z wydarzeń czy komunikować się z bliskimi. Z roku na rok sociale coraz bardziej wnikają w naszą codzienność, sprawiając że się od nich uzależniamy. Popularność SoMe oddziałuje również na biznes. Podstawową zasadą RTM jest działać ‘tu i teraz’. Liczy się bliski kontakt z klientem, który genialnie podtrzymuje aktywny profil społecznościowy.
Konto firmowe a prywatne
Prowadzenie konta firmowego znacząco różni się od pracy na koncie prywatnym. To dwa zupełnie różne bieguny, które łączy jednak odbiorca. I jedno i drugie komunikuje konkretne wartości, a tym samym ma jasno dookreślonego adresata. Podstawową różnicę stanowi content. Konto biznesowo na platformach społecznościowych sprawdzi się niemalże w każdej branży. Za każdym razem będzie przybierało inny charakter, bo cel może być różny. Można stworzyć konto firmowe dla zwiększenia popularności marki w sieci, ale i w celach sprzedażowych. Należy zatem podkreślić, że punktem startowym w rozpoczęciu aktywności w SoMe jest dookreślenie zadania jakie ma spełniać.
Utwórz stronę
Utworzenie strony na Facebooku zajmuje kilka chwil. Czynność jest wręcz dziecinnie prosta, bo ogranicza się do kliknięcia przycisku „Utwórz stronę”. Można go znaleźć w zakładce „Zarządzanie stronami”. W kolejnych krokach platforma prosi o wypełnienie podstawowych informacji na temat firmy. Należy m.in. dookreślić branże, nadać nazwę swojej stronie, a także uzupełnić dane dotyczące profilu działalności. W międzyczasie Facebook upomina się o zaakceptowanie regulaminu platformy. Warto się z nim szczegółowo zapoznać. Wszystkie etapy są bardzo intuicyjne, kanał podpowiada czynności oraz sugeruje wybory.
Avatar i Cover
Pełna konfiguracja profilu opiera się na wypełnieniu danych, które znacząco wpłyną na wizerunek marki na platformie. Dlatego dobrze jest zadbać o wysoką jakość materiałów i nie bać się kreatywnych, przyciągających wzrok rozwiązań. Avatar, czyli zdjęcie profilowe, służy identyfikacji wizualnej firmy. W tym miejscu standardowo marki decyduję się zamieścić swoje logo. Zdjęcie profilowe powinno mieć rozmiar 320 x 320 px i być zapisane w formacie PNG. Facebook poprosi również o dodanie zdjęcia w tle. Nie należy traktować go po macoszemu, bo to jednak cover jest znacznie większych rozmiarów niż avatar. Zdjęcie w tle przyjmuje zazwyczaj format: 820×312 px lub 1920×730 px. Istnieje również możliwość zamieszczenia w tym miejscu filmu video. Ten powinien być puszczony w pętli i trwać od 20 do maksymalnie 90 sekund.
Pełna konfiguracja profilu
Do pełnej konfiguracji profilu niezbędne są również podstawowe dane na temat firmy. Warto już na wstępie zadbać o wypełnienie informacji takich jak: opis działalności, kontakt, adres strony domowej, e-mail. Dobrze jest również dodać godziny otwarcia firmy szczególnie w przypadku prowadzenia lokalnego biznesu. Wskazanie czasu pracy znacząco ułatwi komunikację klientów z marką. Dla urozmaicenia stron firmowych na kanale, Facebook stworzył możliwość dowolnego wyboru szablonu strony. Szablony i karty dostępne są w zakładce o dokładnie takiej nazwie w menu po lewej stronie. Można tam znaleźć standardowe wzorce, ale też dedykowane usługom, firmom, obiektom czy politykom. Warto przejrzeć wszystkie i odpowiednio dostosować konkretny do własnych potrzeb.
Treść postów
Prowadzenie biznesowego konta na Facebooku to wyzwanie dla osób podejmujących próbę komunikacji z klientami właśnie za pośrednictwem tej platformy. To z pewnością jedna z najskuteczniejszych form dotarcia do odbiorcy w sposób mniej oficjalny. Dlatego też najważniejszym punktem pracy nad profilem jest content. Treść postów nie może być przypadkowa. Powinna być dopasowana do grupy docelowej. Tylko w ten sposób, wpisując się w jego oczekiwania, ma szansę go zainteresować. Materiał nie może być o niczym. Kluczowy aspekt w tej formie komunikacji stanowi oryginalne CTA, różnorodność, a także systematyczność.
Facebook daje marketingowcom szerokie pole działania. Utworzenie biznesowego konta to jedynie początek przygody z social media marketingiem. Począwszy od płatnej reklamy przez organizację wydarzeń, a kończąc na sprzedaży – to prawdziwa kopalnia narzędzi promocyjnych. Warto również dodać, że jest to stosunkowo tania forma aktywności. I o ile jest rzetelnie prowadzona może przynieść marce bardzo dużo korzyści wizerunkowo-sprzedażowych.