Jak zwiększyć popularność vloga? 6 praktycznych porad

W ciągu ostatnich kilku lat vlogi i videomarketing zyskały naprawdę ogromną popularność. Bardzo wiele osób zdecydowało się na zastosowanie tego narzędzia do wypromowania swoich usług i produktów. Inni chcą w ten sposób stworzyć markę osobistą, jeszcze inni po prostu widzą w nagrywaniu filmów swój sposób na życie. Obojętnie, w której grupie jesteś, na pewno zauważyłeś, że trudno się przebić. Podpowiadamy co zrobić, by zwiększyć popularność kanału na YouTube.

  1. Zadbaj o odpowiednie tytuły filmów

Możesz mieć nawet najlepsze filmy, w których znajdą się bardzo ciekawe, wartościowe treści, ale jeśli tytuł będzie nieadekwatny, może się okazać, że nikt w niego nie kwitnie. Jeśli zadbasz o to, żeby tytuły filmów zachęcały do kliknięcia, masz duże szanse, że nowa osoba zacznie szukać kolejnych filmów. Tytuł i miniaturka to pierwsza informacja o twoim filmie i kanale. Muszą być bardzo ciekawe, niezbyt długie i adekwatne do filmu, żeby obserwatorzy chętnie je odtworzyli.

  1. Postaraj się o SEO

Rzadko się o tym myśli w ten sposób, jednak YouTube to druga największa wyszukiwarka na świecie. Możesz zadbać o to, żeby w treści i opisie filmu znalazły się frazy, które sprawią, że video będzie wyskakiwało użytkownikom po wpisaniu słowa kluczowego. Dzięki temu osoby, które są zainteresowane czymś konkretnym lub branżą, w której działasz, będą mogły trafić na twój kanał. Słowa kluczowe warto wpisać zarówno w tytuł video, jak i w opis, pamiętaj o tagach i kategoriach.

  1. Bądź aktywny w dyskusjach

Aktywność w dyskusjach pod filmami na pewno przysporzy ci widzów. Dzięki temu nawiążesz z nimi więź, a to jest bardzo ważne. Odpowiadanie na wszystkie komentarze jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Dzięki temu być może nawiąże się dyskusja, która zwiększy liczbę polubień i reakcji, a to ważne dla wyników wyszukiwania. Aktywność w dyskusjach ma bardzo wiele zalet – możesz dzięki temu poznać swoich odbiorców.

  1. Poznaj swoich odbiorców

To jeden z najważniejszych punktów. Poznanie swoich odbiorców sprawia, że możesz bardzo łatwo dopasować treści do tego, czego oczekują twoi odbiorcy. Nie chodzi o to, żeby się do czegoś zmuszać czy zmieniać zdanie. Raczej o to, że pytania twoich odbiorców mogą być dobrą inspiracją do stworzenia kolejnych tematów filmów. Warto także przeanalizować statystyki dotyczące wejść. Przyjrzyj się, jaki jest średni wiek odbiorców, płeć i miejsce zamieszkania. To może dać ci do myślenia i będziesz mógł dopasować treść do widzów.

  1. Linkuj do siebie samego

Linkowania zawsze mają znaczenie. Zarówno dla SEO, jak i dla odbiorców. Jeśli w opisie filmu wstawisz linki do innych swoich filmów, twoi widzowie będą mogli do tego łatwiej dotrzeć. To bardzo wygodne, na dodatek zwiększa liczbę wejść na filmy. Linkowanie poprawia także pozycję w wynikach wyszukiwania.

  1. Linkuj do innych vlogerów

Kolejnym sposobem na zwiększenie popularności bloga jest wspominanie w filmach o innych vlogerach i linkowanie do ich twórczości w opisach. To może zaowocować tym, że ktoś także się odwdzięczy i opowie coś o tobie. Świetny sposób na dotarcie do większej grupy odbiorców. Warto także poznawać środowisko vlogerów i youtuberów i zapraszać ich do współpracy. Wspólne filmy są oglądane przez fanów jednej i drugiej strony, dlatego może okazać się, że ktoś się zainteresuje tym, co masz do powiedzenia. Wbrew pozorom ta opcja jest dostępna nie tylko dla osób, które mogą pochwalić się tysiącami subów. Dobrze sprawdza się także dla początkujących blogerów.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]