Programy lojalnościowe w e-commerce

Lojalny klient to dobry klient, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Jednak budowanie więzi konsumenckich w czasach, kiedy liczy się przede wszystkim pogoń za ceną, a porównanie ofert przy wykorzystaniu wyszukiwarek zajmuje kilka minut jest niezwykle trudne. Ale nie niemożliwe. Dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik o tym, jak tworzyć programy lojalnościowe w e-commerce, które pozwolą zbudować sieć wiernych klientów.

Wiele osób system programów lojalnościowych kojarzy głównie ze sprzedażą tradycyjną. Jednak sklepy online coraz chętniej sięgają po to narzędzie marketingowe, pracując nad tym, by ich oferta była możliwie najbardziej konkurencyjna. Uczestnicy takich programów mają poczucie wyjątkowości, dostępu do wyselekcjonowanej oferty, specjalnych rabatów oraz wielu innych przywilejów. Mogą one stać się powodem do dokonania kolejnych zakupów właśnie w naszym sklepie internetowym.

Dlaczego warto uruchomić program lojalnościowy w e-sklepie?

Przede wszystkim, dlatego że takie działania budują zaufanie wokół marki oraz umożliwiają ciągły kontakt z klientami. Ponadto nagrody lub punkt za kolejne zakupy, zachęcają do ponowienia transakcji oraz wyróżniają naszą ofertę na tle innych. Statystyki pokazują również, że uczestnicy programów lojalnościowych wydają zwykle więcej niż inni klienci. Ponadto tego typu inicjatywy zachęcają do regularnego kontaktu z naszą marką, a także umożliwiają wykorzystanie narzędzi marketingowych takich jak newsletter, sms marketing, social media i wiele innych. Jeśli nasz program jest wyjątkowo atrakcyjni i ciekawy, możemy liczyć na to, że jego uczestnicy polecą go znajomym. Dzięki temu sieć sprzedaży będzie się nieustannie rozbudowywać.

Jak stworzyć program lojalnościowy na miarę potrzeb?

Przede wszystkim powinniśmy określić, jakie cele ma on zrealizować oraz sprecyzować jego formułę. Im bardziej atrakcyjny pod kątem korzyści oraz formy organizacji będzie, tym klienci chętniej będą z niego korzystać. Ponadto istotne są kwestie formalne takie jak regulamin, zasady udziału itd. Pozwoli to uniknąć wszelkich nieprawidłowości pod względem prawnym.  Kolejnym krokiem jest zaplanowanie narzędzi komunikacji oraz kanałów promocji, dzięki czemu nasz program lojalnościowy zacznie funkcjonować w świadomości klientów. Kolejnym krokiem jest czuwanie nad przebiegiem wszystkich procesów oraz analizowanie wyników. Wdrożenie programu lojalnościowego w e-commerce to złożony i wymagający proces, dlatego jeśli nie dysponujemy własnymi zasobami ludzkimi i możliwościami, warto jego wdrożenie zlecić specjalistom w tej dziedzinie, decydując się nad outsourcing. W tym przypadku warto to działanie powierzyć firmie z doświadczeniem oraz profesjonalnymi narzędziami, dzięki czemu zyskamy pewność, że procedura wdrożenia przebiegnie szybko i efektywnie.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]