Reklama firmy na YouTube
Reklama w sieci to już nic nowego. Można ją spotkać tak naprawdę wszędzie. Jednym, z takich miejsc jest reklama firmy na YouTube. Wiele firm widzi duży potencjał tego serwisu, ponieważ korzysta z niego, aż jedna trzecia wszystkich użytkowników Internetu. Każdego dnia bardzo duża ilość nowych treści się na nim pojawia, a dzięki dużym zasięgom jakie posiada staje się właśnie jednym z popularniejszych sposobów na reklamowanie się. Jakie możliwości daje YouTube i czym jest reklama firmy na YouTube?
Co to jest YouTube?
YouTube to serwis internetowy, który należy do firmy Google i umożliwia użytkownikom Internetu bez opłat zamieszczać, ale też odtwarzać filmy i muzykę. Na tym portalu możliwe jest również ich ocenianie, komentowanie i udostępnianie. Obecnie bardzo popularną opcją jest zakładanie własnych kont na YouTube i tworzenie własnych treści. Właśnie w taki sposób działają influencerzy, którzy dzięki swojej działalności zyskują popularność oraz mniejszą lub większą grupę odbiorców.
Reklama firmy na YouTube – rodzaje
Można wyróżnić kilka rodzajów reklamy na YouTube. Będzie to:
- Reklama AdWords – AdWords dla wideo jest to taki rodzaj systemu, który umożliwia wyświetlanie filmów promocyjnych na YouTube zaraz obok niekomercyjnych treści. Najpopularniejszy format reklam, czyli in-Stream, są rozliczne metodą CPV, czyli cost per click, czyli opłata dokonywana jest za każde obejrzenie odbiorcy. Po kliknięciu w film, użytkownik zostanie przekierowany do strony firmy lub do jej kanału na YouTube.
- Reklama TrueView In-Stream – jest to taki rodzaj reklamy, który wyświetlany jest przed docelowym materiałem wideo, zazwyczaj pojawia się na nim opcja pominięcia jej po 5 sekundach.
- Reklama TrueView discovery – jest ona wyświetlana obok filmików na YouTube, ale też na stronach wydawców filmów.
Reklama firmy na YouTube – zalety
Reklama firmy na YouTube, ma wiele zalet. Poniżej znajduje się kilka z nich:
- Zasięg – aż 73 procent polskich internautów korzysta z YouTube. Jest to jeden z najpopularniejszych serwisów na świecie. Wszystko to mogą wykorzystać firmy, aby dotrzeć do swoich odbiorców.
- Możliwość precyzyjnego określenia grupy docelowej – można w bardzo dokładny sposób dotrzeć z przekazem do odpowiedniej grupy docelowej. można ją wyróżnić na podstawie demografii, zainteresowań, kategorii tematycznych. Można tutaj wykorzystać remarketing, czyli docierać do osób, które kiedyś już odwiedziły stronę firmy lub jej kanał.
- Możliwość udostępniania – YouTube daje możliwość udostępniania filmów, istnieje więc szansa, że klient, jeśli uzna film za ciekawy podzieli się nim ze swoimi bliskimi, to natomiast da szanse przedsiębiorstwu na dotarcie do większej grupy docelowej.
- Możliwość zmierzenia jej wyników – reklama firmy na YouTube, jest mierzalna, można więc ocenić jakie są jej efekty czy przynosi korzyści czy też nie. Dzięki takim informacjom firma jest w stanie określić co się sprawdziło, a co nie. Da jej to szanse na poprawę ewentualnych błędów lub całkowite zrezygnowanie z niektórych czynności. W konsekwencji zaoszczędzi ona pieniądze i dostosuje swoje działania do upodobań odbiorców.
- Niższe koszty – reklamowanie się na YouTube to zdecydowanie mniejsze koszty niż na przykład reklamy w telewizji. Jest więc ona przystępna cenowo dla wielu firm, a co za tym idzie mogą one ją wykorzystywać i mocno zwiększać swoją sprzedaż.
Ile wydawać na marketing, żeby zarobić?
Niestety nie ma takiej odpowiedzi, która całkowicie rozwiewała wszelkie wątpliwości i sprawiała, że powodzenie prowadzonej kampanii będzie sukcesem. Natomiast jest kilka wskazówek, którymi warto jest się kierować określając budżet przeznaczany na działania marketingowe. Jak wiadomo obecnie reklama jest wszędzie i klienci są już nią bardzo zmęczeni. Planując budżet trzeba to robić z sensem, czyli kierować się tym co jest obecnie na topie oraz jakie działania skutkują. Dobrym rozwiązaniem przy większych możliwościach finansowych jest influencer marketing. Dzięki niemu możliwe jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Co więcej, podejmowane działania, muszą być dokładnie przemyślane i muszą być częścią strategii marketingowej. Nic nie przyniesie zamierzonych efektów, jeśli czynności te nie będą ze sobą w pewien sposób powiązane.