Reklama na Instagramie i jej skuteczność
Społeczność kocha Instagram. Reklama na Instagramie cieszy się większą popularnością niż kiedykolwiek. Aplikacja Instagram nieustannie się rozwija. Jest łatwa w obsłudze, intuicyjna i szturmem zawładnęła światem marketingu internetowego. Użytkownicy uwielbiają możliwości, jakie daje. Kiedyś skupiała ludzi wokół kwadratowych zdjęć, dziś coraz bardziej stawia na relacje, czyli tak zwane instastory. Reklama na Instagramie przyjmuje różne formy – są posty sponsorowane, relacje, a także efekty współpracy firm z influencerami, czyli osobami, gromadzącymi na Instagramie duże i zaangażowane społeczności.
Reklama na Instagramie – co to jest?
Na pewno każdy kojarzy kampanie sponsorowane na Facebooku. Reklama na Instagramie wygląda właściwie tak samo. Oznacza to, że przy pomocy Instagrama przedsiębiorcy mogą osiągać swoje konkretne cele. Zdobywać nowych klientów, zwiększać sprzedaż, budować świadomość o marce, przekazywać komunikaty. A wszystko w przyjaznej i nieinwazyjnej formie (na przykład relacje sponsorowane, które mimochodem przewijają się podczas oglądania stories ulubionych twórców).
Zupełnie innym rodzajem reklamy na Instagramie jest influencer marketing. Gdy podejmiemy współpracę z kimś o naprawdę dużych zasięgach, z pewnością całkowity koszt kampanii będzie dużo wyższy, niż korzystanie z tradycyjnej formy postów sponsorowanych, ale efekty mogą prawdziwie zaskoczyć.
Czy to skuteczny sposób na promocję?
Jeśli reklamy są poprawnie skonfigurowane i nakierowane na właściwe grupy docelowe – są bardzo skuteczne. Reklama na Instagramie ma wielką moc, a im więcej pieniędzy jesteśmy w stanie przeznaczyć na kampanię, tym lepsze efekty osiągniemy. Z reklamy na Instagramie na pewno będą zadowolone te firmy, które pragną dotrzeć do dwóch grup wiekowych: 18-24 oraz 25-34, ponieważ to właśnie w tym przedziale wiekowym jest najwięcej aktywnych użytkowników. Jeśli nie mamy pewności, czy osoby korzystające z Instagrama to nasz target, po prostu musimy to sprawdzić. Ustalając niewielki budżet podjąć działania na zasadzie testu efektywności.
Reklama na Instagramie – najważniejsze zalety
Reklama na Instagramie z pewnością się opłaca. Do głównych jej zalet możemy zaliczyć korzystny wpływ na budowanie rozpoznawalności marki wśród użytkowników aplikacji, w których reklama zasiewa myśl o zakupie danej rzeczy. Konwersja przychodzi czasem później, ale też jest wielką zaletą reklam na Instagramie. Dzięki niej wiemy, że są one skuteczne. Reklama na Instagramie daje możliwość tworzenia grup odbiorców, które przypominają naszych dotychczasowych klientów. To ma spory wpływ na wyniki kampanii. Podobnie jak na Facebooku, na Instagramie mamy pełną kontrolę nad budżetem. Wiemy, na co wydawane są pieniądze i jeśli coś się nie sprawdza, możemy to skonfigurować tak, by zaczęło działać w pełni na naszą korzyść. Reklama na Instagramie daje również możliwość określenia dokładnej lokalizacji osób, do których chcemy dotrzeć.