Reklama restauracji na kanale Youtube
O tym, że w pewnym stopniu je się oczami nikogo nie trzeba przekonywać. Nic, więc dziwnego, że reklama wizualna odgrywa istotną rolę w budowaniu marketingu restauracji. Dzisiaj pochylimy się nad medium społecznościowym dającym najwięcej możliwości przekazu w formie video. Reklama restauracji na Youtubie. Jak to robić skutecznie? Mamy dla Was kilka cennych wskazówek.
W branży gastronomicznej format video dużo bardziej przykuwa uwagę niż przekaz statyczny, dlatego restauracje garściami czerpią z możliwości reklamy na Yotubie. Taki sposób przekazu pozwala, bowiem silniej wpływać na zmysły niż jakikolwiek innych rodzaj przekazu. Youtube to niezwykle ciekawy kanał komunikacji lokali gastronomicznych, dlatego wszelką działalność na tym polu powinniśmy wesprzeć solidna strategią marketingową i gruntowną analizą konkurencji.
Jak tworzyć video dla restauracji?
Internauci nie lubią długich form, dlatego filmiki nagrywane dla lokalu gastronomicznego poza uzasadnionych odstępstw nie powinny przekraczać dwóch minut. Wydaje Wam się, że nieustanne prezentowanie jedzenia może nie spotkać się z zainteresowaniem odbiorców. Ależ dania to niezwykle wdzięczny temat prezentacji video, bowiem może wywoływać u odbiorców poczucie głodu będące bezpośrednim powodem do skorzystania z usług Waszej restauracji. Niewątpliwie, więc jedzenie powinno być głównym tematem profilu restauracji na Youtubie. Jednak istnieje też szereg innych bloków tematycznych, których może dotyczyć Wasz content. Wywiady z pracownikami, relacje z aktualnych wydarzeń, czy film poświęcony historii restauracji i ciekawostkom na jej temat to tylko niektóre z pomysłów, które sprawdzą się w budowaniu strategii marketingu video lokalu gastronomicznego.
Jak reklamować restaurację na Youtube?
Ustawiając płatna kampanię reklamową restauracji na kanale Youtube pamiętajmy o tym, że istnieje kilka dostępnych formatów. Materiały mogą się wyświetlać, jako proponowane filmy lub emitować bezpośrednio w odtwarzaczu. Od czego zacząć? Na początku powinniśmy wybrać odpowiedni cel reklamy. Następnie zdecydować, czy jest to video dedykowane nowym ,czy znającym naszą markę klientom. Musimy sprecyzować grupę docelową odbiorców i odpowiednio zredagować komunikat. Oprócz klasycznej reklamy video warto wesprzeć się tez mniejszymi formatami bannerowymi, które umocnią proponowany przekaz.