Webinary w marketingu
Szybki internet pozwala na szybkie dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Dodatkowo ludzie coraz więcej czasu spędzają w sieci. W związku z tym jakiś czas powstało nowe narzędzie marketingowe, czyli webinary. To spotkania na żywo, prowadzone online z potencjalnymi lub aktualnymi klientami danej firmy. Odbywają się one za pomocą specjalnego programu, który dostępny jest przez przeglądarkę internetową. Na ogół nie wymaga się w tym przypadku instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania.
Czym są webinary i webcasty?
Jako pierwsze powstało pojęcie webcastingu. Wywodzi się ono od broadcastingu, a więc transmisji radiowej czy telewizyjnej. Webcasting jest więc po prostu transmisją internetową. Z kolei słowo webinar pojawiło się razem z rozwojem szkoleń prowadzonych na żywo przez internet. Jest to połączenie słów „web” i „seminars”. Dzisiaj coraz częściej pojęcia webinar i webcast stosuje się zamiennie.
Webinar jest wydarzeniem, które ma na celu przekazanie pewnych treści np. szkoleniowych lub marketingowych. Cechuje się raczej ograniczoną interakcją między prowadzącym a uczestnikami. Odbywa się na ogół w dużych grupach. Co ciekawe, webinaru nie należy utożsamiać z transmisją internetową (wideostreamingiem). Transmisja online konferencji nie jest więc webinarem. Nie ma bowiem elementu interakcji, a prowadzący nie znajduje się przed ekranem komputera. Webinar jest ponadto skierowany tylko do publiczności w sieci.
Jak webinary wykorzystać można w marketingu?
Są branże, w których wiedza i doświadczenie mają ogromne znaczenie. Klienci zwracają na te elementy bardzo dużą uwagę. Jeśli firma jest ekspertem w pewnej dziedzinie, to organizacja webinaru z osobą, która podzieli się w internecie swoją wiedzą na dany temat jest świetnym rozwiązaniem.
Poza tym za pomocą webinarów można pomóc potencjalnym klientom w zapoznaniu się z możliwościami oferowanego produktu itd. Wszystko to po to, aby zachęcić odbiorców do zakupu.
Webinar Marketing
Webinar marketing jest rodzajem marketingu polegającym na sięganiu po webinary w celu budowania pozytywnego wizerunku firmy i przyciągania nowych klientów. To skuteczna i bardzo ciekawa forma promocji. Webinary szybko zyskują na popularności i są chętnie udostępniane w internecie.
Firmy, które prowadzą w sieci spotkania z klientami uchodzą za autorytety w danej dziedzinie. Budzą zaufanie i postrzega się je jako godne zaufania. Warto też mieć na uwadze fakt, że promocja poprzez webinary nie jest zbyt kosztowną formą reklamy. Ten rodzaj marketingu świetnie wpisuje się w najnowsze trendy. Jednak wciąż Webinar Marketing jest stosowany raczej rzadko, co pozwala na wyróżnienie się na tle konkurencji.
Aby tworzyć skuteczne webinary wcale nie trzeba być specjalistami. To świetny sposób na zaprezentowanie oferty firmy i zacieśnienie relacji z odbiorcami. Poza tym tworzenie webinarów to także tworzenie sporej ilości contentu wartościowego i użytecznego. Pozostaje on w sieci i przyciąga nowych, potencjalnych klientów.
Jak tworzyć skuteczne webinary?
Najważniejsza jest oczywiście regularność. Spotkania online warto organizować regularnie i na jednej platformie, najlepiej w podobny sposób. W ten sposób odbiorcy się do pewnego stylu prowadzenia webinarów przyzwyczają i będą chętniej w nich uczestniczyli. Dodatkowo dobrze jest zadbać o to, aby przebiegały one w profesjonalny sposób.
Na samym początku można przygotować sobie plan działania i zaplanować przebieg poszczególnych webinarów. Warto sprawdzić też, jak robi to konkurencja. Jak przyciągnąć odbiorców? Dobrym rozwiązaniem są konkursy z nagrodami, darmowe ebooki czy inne profity, które wynieść można ze spotkania.